Jak nazwać firmę?


Nazwa dla firmy

Dzisiejsza porada pochodzi z książki Marka Zabiciela „Jak wygrać w biznesie?»

Trzeci rozdział tej książki dotyczy tego jak wybrać nazwę firmy, logo, jak zidentyfikować firmę kolorami, jakie wybrać kształty jeżeli chodzi o logo.

Czyli bardzo ważne pytanie, które praktycznie zadaje sobie każdy początkujący biznesmen, każda osoba, która zakłada własną działalność gospodarczą.

Bardzo często podczas różnych szkoleń dla początkujących przedsiębiorców jest to jeden z punktów, który praktycznie blokuje dalszy rozwój, czyli przedsiębiorcy zastanawiają się nad doborem nazwy dla swojej firmy i potrafią utknąć w tym miejscu przez długie godziny, jak nie przez kilka dni.

Co tutaj radzi autor?

Po pierwsze mówi o tym, żeby już na początku swojej działalności, jak już jesteśmy po tej wizji naszego biznesu, zająć się właśnie tą nazwą i też jest bardzo ważne, by tą nazwę przemyśleć i sprawdzić, jak ta nazwa się przyjmuje np. u naszych potencjalnych klientów czy w ogóle u jakiś innych osób.

Czyli, żeby ktoś tą nazwę zweryfikował.

Dlaczego tak ważne jest to, żeby przemyśleć nazwę naszej firmy?

Najprostsze wytłumaczenie, to jest to, że jeżeli nie przemyślisz nazwy dla swojej firmy, to później każdego dnia, gdy będziesz widział tą nazwę na pieczątce, na swoich materiałach reklamowych, czy gdy będziesz się przedstawiał, czy gdy będziesz dawał wizytówkę, jeżeli nie będziesz zadowolony z tej nazwy, to ten widok będzie Cię demotywował, będziesz czuł lub czuła, że nie zrobiłeś wszystkiego co można było zrobić w tym momencie.

Uwaga! Więc dlatego warto jest poświecić troszeczkę czasu by tą nazwę stworzyć optymalną, bo wtedy ta nazwa po prostu będzie kojarzyła się nam z naszym sukcesem, czyli za każdym razem, kiedy będziemy ją wypowiadali będziemy zadowoleni z siebie będziemy wiedzieli, że to jest nazwa, z którą my się chcemy identyfikować.

Kolejna rzecz, to jest to, żeby wykorzystać spójność tej nazwy, czyli autor mówi o tym, że jeżeli będziesz miał punkt gastronomiczny ze zdrową żywnością (żywnością wegetariańską) nie możesz się np. nazwać „Serdelek”, czyli żeby to było ze sobą spójne.

Tutaj też autor zwraca też na taką jedną ciekawą rzecz uwagę, że często mamy motywację to tego, żeby wymyślać zachodnią brzmiące nazwy. Zwraca tutaj uwagę na to, że często, jeżeli wymyślisz sobie nazwę po angielsku, część Twoich potencjalnych klientów po prostu nie będzie wiedziała, jak tą nazwę napisać, bo np. nie będzie miała pewności czy tak się właśnie piszę po angielsku.

Uwaga! Więc jeżeli możesz stwórz nazwę firmy, która będzie brzmiała po polsku. Będzie brzmiała swojsko i także w momencie, gdy się przedstawisz to nikt nie będzie zadawał pytania co, jak? i dopytywał się o pewne szczegóły.

I też bardzo ważną rzeczą, którą często pomijają przedsiębiorcy i później muszą robić tak jakby krok wstecz, to jest to, że na pewno zaplanujesz prędzej czy później jakąś reklamę w internecie, czy to będzie strona internetowa czy też jakiś blog firmowy, to na pewno trzeba pomyśleć o domenie internetowej.

Więc, jeżeli wymyślisz sobie jakąś nazwę firmy i już po trzech miesiącach jej działalności pomyślisz o stronie internetowej, bo będziesz miał na to kapitał i okaże się, że ta domena jest zajęta albo musisz tworzyć jaką bardzo dziwną domenę trudną do zapamiętania, to znów tak jakby będziesz musiał robić krok wstecz i zastanawiać się co dalej robić.

Uwaga! Więc przy wyborze nazwy firmy warto brać pod uwagę to, że od razu sprawdzamy czy taka domena jest np. wolna.

Jest to kilka porad, zdradzę Ci jeszcze taki sekret, że właśnie w książce „Jak wygrać w biznesie?” pod każdym rozdziałem masz miejsce, gdzie wpisujesz np. w tym przypadku nazwę firmy, którą chcesz sobie teraz zaproponować.

Więc ta książka to jest tak naprawdę taki kompletny program rozwoju Twojej firmy i dodatkowo jest to aktywny program, czyli możesz sobie po prostu to co sobie wymyślisz wpisywać w specjalnym miejscu wyznaczonym w tej książce.

Więc nie pozostaje mi nic innego tylko polecić każdej osobie, która chce zacząć swój biznes, a może chce odświeżyć swoją firmę, zajrzeć do książki „Jak wygrać w biznesie?” i przejść krok po kroku małymi kroczkami od pomysłu do fantastycznie funkcjonującego biznesu, który zarabia właściwe i te zaplanowane pieniądze.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s