Trening pamięci


Jak ćwiczyć pamięć?

Dzisiaj opowiem Ci o jednej bardzo ważnej kwestii, która dotyczy tego, w jaki sposób się uczymy i w ogóle, w jaki sposób traktujemy pracę naszego mózgu.

Książka, o której chce opowiedzieć (na razie nie zdradzę jej tytułu) właśnie traktuje o tym, jak wpłynąć na to, żeby nasza pamięc była lepsza, żebyśmy się szybciej i skuteczniej uczyli, ale także żebyśmy wykorzystywali większy potencjał naszego mózgu.

Problem z naszym mózgiem, to jest to, że np. jak kupujemy pralkę, lodówkę, to bierzemy instrukcje obsługi, czytamy ją po to, żeby po pierwsze nie zepsuć tego narzędzia, po drugie żeby wykorzystać je maksymalnie i wykorzystać wszystkie jego opcje.

Powiedzmy kupujesz pralkę, którą np. możesz ustawić na dana godzinę, że ta pralka się włącza o tej danej godzinie, później się wyłącza, czyli przychodząc np. z pracy wiesz, że ta pralka sie np. włączyła.

Uwaga! I teraz, jeżeli nie nie wczytasz się w instrukcje obsługi i nie poznasz tych zaawansowanych funkcji, to nie będziesz wykorzystywał w pełni tego co kupiłeś, nie będziesz mógł tak jakby w 100% wykorzystać tego za co zapłaciłeś.

A co z naszym mózgiem?

I jest to dla nas oczywiste jeżeli mówimy o pralce, ale gdy mówimy już o naszym mózgu, to te kwestie nie są już tak oczywiste, czyli mamy nasz umysł, uczymy się, zdobywamy wiedzę, a tak naprawdę bardzo mało czasu poświęcamy na to, żeby zrozumieć, jak lubi się uczyć nasz mózg, czy są w ogóle jakieś sposoby, jakieś instrukcje obsługi, żeby jak najlepiej, w jak najkrótszym czasie zdobyć jak najpotężniejszą wiedzę.

I elementy tej obsługi naszego mózgu właśnie znajdują się w tej książce, która pozwala nam zapamiętywać więcej. Teraz chce skupić się na dwóch takich ważnych elementach.

Jak stworzyć warunki do nauki?

Pierwszy element, który w tej książce jest zdradzony i ja Ci o nim opowiem, to jest to, jak stworzyć warunki do nauki.

Więc autorka opowiada tutaj o środowisku zewnętrznym, które sprzyja pracy naszego mózgu i wymienia m.in. takie środowiska i opisuje je w tej książce, jak:

  • właściwe miejsce;
  • właściwe meble;
  • dobór właściwego oświetlenia;
  • dobór muzyki;
  • to jak my traktujemy nasze zdrowie, materiały pomocnicze i tzw. rytuał.

Ja chce dzisiaj opowiedzieć Ci o tym elemencie, który właśnie składa się na zdrowie. Odnośnie zdrowia autorka opowiada tutaj o tym, jakie elementy się na to składają, jakie elementy powodują, że Twój mózg pracuje na tych najwyższych obrotach, nie męczy się i szybciej pochłania tą wiedzę, którą zdobywasz.

Uwaga! Więc pierwsza bardzo ważna rzecz, to jest to, że powinieneś mieć zawsze pod ręką wodę. Woda jest elektrolitem, który najlepiej ułatwia przebieg tych procesów myślowych: zapamiętywanie, uczenie się.

Dotlenianie się

Kolejny element to jest dotlenianie się, czyli świeże powietrze jest niezbędne do tego, żeby nasz mózg właściwie funkcjonował. Jest to tzw. paliwo dla naszego mózgu.

Uwaga! Jeżeli np. chcesz, żeby Ci nauka, to zamknij się w dusznym pomieszczeniu i zobaczysz jaka będzie różnica, gdy zaczniesz uczyć się tam, gdzie jest świeże powietrze.

I to też pomaga w koncertowaniu się.

Uwaga! Jeżeli się dotlenisz, jeżeli masz właściwą ilość tego tlenu, to nie odczuwasz tak zmęczenia, jak w miejscu, gdzie jest duszno, gdzie nie ma dopływu tego tlenu.

I pamiętaj, że tutaj nie chodzi tylko i wyłącznie o uczenie, bo uczenie oczywiście jest bardzo ważnym procesem, ale weź też pod uwagę, że nasza praca (np. praca biurowa) jest właśnie często związana z tym, że się uczymy, że poznajemy coś nowego i pracujemy. Więc większosc tych elementów (pracujemy umysłowo) będzie pasowało.

Sen

Trzeci element, który zalicza się do tego podrozdziału zdrowie, to jest sen. Średnio człowiek potrzebuje 6-8 godzin snu. Wydano już kilka książek, które właśnie dotyczą tego, jak spać, jak się wysypiać, jak mieć więcej energii i prawdopodobnie jeżeli przeczytałeś którąś z tych książek to już wiesz jaki jest dla Ciebie ten optymalny, najlepszy sen.

Ale w tej książce autora właśnie mówi, że ze względu na naukę (jeżeli to bierzemy pod uwagę), to taki najlepszy sen to jest 6-8 godzin snu.

I tutaj tez podpowiada, że to wstawanie ranne czasami jest ono trudne dla niektórych osób i często nie kojarzy się z nauką, ale jeżeli chodzi o nasz mózg, to właśnie najlepiej jest się uczyć rano, wtedy kiedy ten mózg jest świeży, wypoczęty i wtedy najlepiej tą wiedze chłonie.

Dieta mózgu

Kolejny, taki fundamentalny element (można by o nim napisać oddzielną książkę), to jest ta dieta mózgu, czyli co jeść, żeby lepiej zapamiętywać.

Więc tutaj autorka radzi, że warto przestrzegać tych ogólnych zasad zdrowego żywienia, czyli nie jeść zbyt tłustych lub zbyt słodkich potraw. Ograniczenie tych takich smażonych potraw i już całkowite unikanie tych dan fast-food.

Chcesz wiedzieć więcej?

Pamięć doskonała Czy tego chcemy, czy nie, życie wymaga od nas ciągłego poszerzania wiedzy. Zapamiętywanie, bez względu na wiek, może być łatwiejsze i skuteczniejsze.

Książka „Pamięć doskonała” i zawarte w niej 22 wartościowe lekcje sprawią, że nie będziesz mógł uwierzyć w osiągnięte rezultaty. Wyjątkowo praktyczne i motywujące podejście autorki do ćwiczenia pamięci oraz zawarte w publikacji rozgrzewki umysłowe i testy pomogą Ci maksymalnie wykorzystać pamięć w szkole, na studiach czy w pracy. Książka składa się z dwóch części.

Pierwsza część obejmuje wiedzę teoretyczną niezbędną do zrozumienia części drugiej. Druga część poświęcona jest w całości praktyce. Całość książki napisana jest w formie kursu w taki sposób, aby skomponowana w niej wiedza umożliwiła możliwie najszybszą poprawę pamięci.

Każda lekcja składa się z pięciu części:

1. Przegląd lekcji — to wprowadzenie do tematu. Dowiesz się, czego możesz nauczyć się w wybranej lekcji.

2. Rozgrzewka umysłowa — to trening dla Twojego umysłu. Jest tak samo potrzebna jak rozgrzewka dla sportowca, dlatego znajduje się przed każdą lekcją. To zagadki, pytania i łamigłówki, które w przyjemny sposób rozgrzewają umysł.

3. Lekcja główna — to szczegółowa analiza tematu.

4. Ćwiczenia — uczymy się przez doświadczenie, więc są konieczne do zakotwiczenia zdobytej wiedzy. Wykonaj je sumiennie.

5. Pytania kontrolne (sprzężenie zwrotne) — sprawdź sam siebie, czego się nauczyłeś, jakie zrobiłeś postępy.

Ich widok jest doskonałym motywatorem.

Koniec z wymówkami na temat słabej pamięci!

Pełną wersję książki zamówisz na stronie: Idź do strony ofertowej»

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s