Reklamacja wycieczki


Reklamacja nieudanej wycieczki

Jeśli nie jesteś zadowolony z wykupionej wycieczki, bo oferta różni się od tego, co zastałeś na miejscu, możesz wystąpić o zadośćuczynienie.

Skarga do organizatora wycieczki

Możesz to zrobić jeszcze przed zakończeniem turnusu, gdy zostałeś zakwaterowany w innym hotelu niż wynika z zawartej umowy, plaża jest dalej, niż podano w folderze, organizator nie realizuje programu, np. nie jeździsz na obiecane wycieczki.

Uwaga! Biuro nie odpowiada za zmianę warunków tylko wtedy, gdy spowodowana jest tzw. siła wyższą, np. pożarem, zalaniem hotelu, w którym miałeś zamieszkać itp.

Co zawrzeć w reklamacji?

Jeśli składasz reklamację przed zakończeniem turnusu, możesz to zrobić telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Gdy wróciłeś już do domu, złóż skargę na piśmie.

Uwaga! Masz na to 30 dni od daty zakończenia turnusu.

W reklamacji podaj:

  • adresata, czyli biuro turystyczne, w którym wykupiłeś wycieczkę;
  • swoje dane;
  • szczegóły dotyczące wycieczki (daty wyjazdu i powrotu, miejsce pobytu);
  • numer umowy;
  • szczegółowy opis niezgodności usługi turystycznej z informacjami zawartymi w umowie;
  • rodzaj zadośćuczynienia, jakiego się domagasz.

Czego możesz żądać?

Za niedotrzymanie umowy możesz domagać się od organizatora obniżenia ceny wycieczki.

Uwaga! Zadośćuczynieniem nie musi być jednak gotówka. Biuro podróży może Ci zaproponować inną wycieczkę w obniżonej cenie lub za darmo. Oczywiście nie musisz się na to godzić, ale zawsze warto rozważyć taką propozycję.

Masz też prawo odstąpić od umowy (bez płacenia kary umownej) i zażądać od organizatora zwrotu pieniędzy oraz zapewnienia Ci powrotu na miejsce rozpoczęcia imprezy.

Co dołączyć do reklamacji?

Składając reklamacje wycieczki na piśmie, dołącz do niej dowody niewywiązania się biura z zawartej umowy. Mogą nimi być m.in. zdjęcia, zeznania świadków, obsługi hotelowej.

Gdy plażą usytuowana jest w pobliżu hałaśliwego placu budowy, a organizator zapewniał, że będziesz miał ciszę i spokój, sfotografuj otoczenie.

Możesz też nagrać telefonem komórkowym hałas panujący w miejscu wypoczynku.

Kiedy odpowiedź na reklamacje?

Do reklamacji złożonej jeszcze w trakcie wyjazdu organizator musi się ustosunkować w ciągu 30 dni od zakończenia imprezy turystycznej.

Uwaga! Gdy tego nie zrobi, będzie to oznaczać, że skarga została uznana ze uzasadnioną. Jeśli złożysz ją dopiero po zakończeniu wyjazdu, organizator musi rozpatrzyć reklamację w ciągu 30 dni od zgłoszenia. Brak odpowiedzi w tym terminie możesz uważać za przyjęcie reklamacji i zwrócić się do biura podroży o zadośćuczynienie za nieudany urlop.

Tabela Frankfurcka

W określeniu roszczeń wobec biura podroży pomoże Ci tzw. Tabela Frankfurcka. Podano w niej procentowo możliwość obniżenia ceny wycieczki za poszczególne nieprawidłowości.

W tabeli wymieniono, jakiej obniżki możesz zażądać np. za: wady pokoju (brak widoku na morze, brak klimatyzacji, robactwo), większą niż w umowie odległość od plaży, monotonny jadłospis, brak basenu itp.

Reklamacja wycieczki lub wczasów – wzór:
http://prawocywilne.blox.pl/2012/07/Reklamacja-wycieczki-lub-wczasow-wzor.html

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s